관련뉴스
전문가들이 제공하는 다양한 정보

Muslim Hate In Azerbaijan

작성자 작성자 Vicente Cheesma… · 작성일 작성일24-12-24 04:57 · 조회수 조회수 5

페이지 정보

본문

He traveled to Iran by land and used the Syrian-Turkish border to enter Turkey. Entitled "Europe and us," its claim that European values were superior to those of Muslim countries sparked outrage in both Azerbaijan (a Muslim country) and Iran. Armenian culture has always had a precarious existence sandwiched between Russia and the Islamic spheres of Turkey and Iran. On a visit to Armenia in March, the director of the Hermitage Museum in St Petersburg, Mikhail Piotrovsky, whose mother is Armenian, reacted to the destruction by likening it to the Taleban’s obliteration of the Bamiyan Buddhas. Perceiving parallels between the obliteration in Nakhichevan and the destruction of material heritage during the Armenian Genocide in Turkey is not without merit. If you adored this article and you would like to get additional information pertaining to Eskort DiyarbakıR kindly go to our own web-page. The Project was created in part "to demonstrate to those who destroy world heritage that their efforts are in vain," states digital humanities specialist Harold Short. Fazel Lankarani (photo), one of the Islamic Republic of Iran’s leading ayatollah’s, issued the fatwa in response to appeals for advice from Azerbaijani Muslims. His affection for Nakhichevan’s artifacts was not confined to Christian sites: Ayvazyan also surveyed the region’s seven Islamic mausoleums and 27 mosques. They intimidated civilians by threatening the use of force and called on them in Armenian to leave their homes. Despite fervent denial, the most gripping evidence of the erasure of Nakhichevan’s Armenian heritage comes from within the Azerbaijani government itself. The latter’s World Heritage Committee is scheduled to meetin June 2019 in Baku, where President Aliyev’s token preservation of a repurposed 19th-century Armenian church (the age of which "proves" that Armenian history inside Azerbaijan spans just a couple centuries) is a must-see "tolerance" attraction. Riled by what he called the "deliberate distortion" of history in Stone Dreams, President Aliyev revoked Aylisli’s pension and title of "People’s Writer." Aylisli’s writings were removed from school curricula, his books were publicly burned, and his family members were fired from their jobs

nDrawing of the early medieval Deyrulzafaran, "the saffron monastery," located outside of Mardin. There a letter awaited Wrench from George Lincoln Burr, the university librarian and professor of medieval history. As a result they have been largely left out of the early history of American archaeology in the eastern Mediterranean. Drawing of the early medieval Deyrulzafaran, "the saffron monastery," located outside of Mardin. The first drawing to appear in his notes is a hastily-sketched plan of the early medieval Deyrulzafaran, "the saffron monastery," located outside of Mardin. It was early afternoon on November 6th, 1907, before Charles found a villager who could show him the site of the inscribed statue

Sonra Narin’in teyzesi Yasemin geldi, annem ve ablama saldırdı. Osman Güran, olay gününü anlatarak, "Enes’le Narin kaybolduktan sonra görüştüm. Tanık olarak dinlenen Yüksel Güran'ın kardeşi Yasemin Gül, olay gününü anlattı. Olay gününü anlatan A.K., "Narin’i camide gördüm. Tanıklara olay gününe dair saatler soruldu ancak bir çoğu "Hatırlamıyorum" şeklinde cevap verdi. Olay günü Narin’in üzerine ne olduğunu sorarken, Baran’a mesaj attık, ‘Bu onun olabilir mi? Sonra Narin’in teyzesi Yasemin geldi, annem ve ablama saldırdı. Hediye geldiğinde hatırlamıyorum ama E. bana ‘Hediye yenge geldi, elbiseleri bırakıp gitti’ dedi. Narin’i görmedim. Yüksel yenge geldi, fenalaştı, ambulansa bindi. Diyarbakır 8. Ağır Ceza Mahkemesi'ndeki perşembe günü başlayan duruşmada tutuklu sanıklar Nevzat Bahtiyar, ağabey Enes, anne Yüksel ve amca Salim Güran savunma yaptı

nSanıklar ve avukatları, duruşmada delilleri çürütmeye odaklandı. Duruşmanın üçüncü gününde, sanık avukatları baz istasyonu kayıtlarının delil olarak ele alınmasına itiraz ederken, tutuklu sanık Salim Güran'ın aracında bulunan kıl ve DNA izlerine de itiraz ettiler. Mahkeme heyeti, müşteki Arif Güran ve vekili, Diyarbakır Barosu ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının davaya katılma talebinin kabulüne, ağabey Baran Güran'ın müşteki olarak dosyaya eklenmesi talebinin reddine, mahkemeye gönderilen Dara bölgesine (Şehit Jandarma Uzman Onbaşı Bilal Dicle Gözetleme Noktası) ait görüntülerin dosyaya eklenmesine, tutuklu şüpheli R.A'nın tanık olarak dinlenilmesi talebinin kabulüne, Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığına müzekkere yazılarak dosyada bulunan daraltılmış baz raporunu hazırlayanlardan hangi yöntem ile hangi baz verilerini kullanarak, hangi cihazlar ve hangi kriterlere uyularak, bilimsel tekniklerin neler olduğunu gösterir ve sapma payının olup olmama ihtimalini de belirtir ayrıntılı ek rapor aldırılmasına karar verdi. Savunma avukatları, iddianamedeki en önemli delil olan, sanıkların cinayet günü birlikte olduğunu gösterir baz istasyonu kayıtlarını çürütmeye odaklandı. Sanıklar ve avukatları, duruşmada delilleri çürütmeye odaklandı. Duruşmada 18 yaşından küçük olan tanıklar, adliyedeki Adli Gözlem Odası’nda Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) ile pedagog eşliğinde ifade verdi. Eren de "Baran'la birlikte Adli Tıp Kurumu'nun önündeydim. Ben de bir babayım. Neyin peşindeyim? Neyin peşindeyim, gerçeklerin peşindeyim. Hayatıma mal olsa da peşini bırakmam asla. O kızın otopsisinde iken 3 gün boyunca kokusu üstümdeydi. Ömür boyu o kokuyu unutmayacağım. Sana teşhis yaptıracaklardı, izin vermedim. Sana bu kötülüğü yapılmasını engellemek için seni içeri almadım o zaman. Çünkü Baran, her gün öpüp kokladığı kız kardeşinin cesedinin kokusu üstüne sinecekti." dedi

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.